Idol-2008 jippi?

 Jaha, då var vi här igen. Ännu en säsong av det självinsiktslösa, idiotfyllda programmet Idol. Själva programmet i sig är det väl egentligen inge fel på.. faktum är att jag kan tycka att det är ganska roande att titta på. Men (!) Idol är fyllt av människor som inte har någon självinsikt och som är totalt dumma i huvudet.

Varje år sitter jag och förundras över hur folk inte kan insé hur j-vla dåliga dom är. Man vill någonstans tro att alla driver mer hela Idolkonceptet, och därför spelar en "roll" och därmed sjunger illa med flit, att det bara töntar sig. Men efter alla åren så har jag ändå insett att vissa av de som går på Idol's olika auditions, verkligen tror att dom kan sjunga, och att dom dessutom tror att dom är väldigt, väldigt bra på det.
Hela situationen blir så otroligt pinsam när dom står där och sjunger "Ring Ring" med den hemskaste röst man har hört, och när dom efteråt ler förnöjt åt sin prestation, som i deras ögon till och med var snäppet bättre än orginalet. När dom senare får den fullt befogade kritiken och alla dessa glåpord, så blir dom förbannade och och menar på att juryn minsann hör fel, för dom VET att dom KAN sjunga.

"Ring ring"-exemplet: 


Det jag kan tycka är kul med årets idol är den nya juryn, som verkar vara mer kunniga på området, än människorna i den förra juryn var. För att citera Laila Bagge's svar på, "Är det nu ni ska vara elaka?" .. i traliern på tv4. "Nej, men du kommer aldrig bli någon stjärna, för du är tondöv". Äntligen ett kort, bra och ärligt svar.. inga krussiduller eller försök till att vara rolig (vilket bara är ok om man är det spontant, och inte som de inövade replikerna hos den förra juryn).

Något jag insér efter varje program, och som jag gjort under alla de år Idol har pågått är; att jag blir så otroligt äcklad av människors strävan efter att bli kända. Okej med de som bara vill göra det dom är bra på och kunna leva på det.. men alla dessa wannabies som bara vill bli kända, synas i diverse kvällstidningar, kunna komma in på alla de "rätta" klubbarna osv .. gör så att jag får en slags avsmak i munnen. Och de människorna gör även så att jag får upp tankarna att jag ska lägga ner musiken helt, eftersom att det finns en procentiell (om än väldigt liten) chans att man blir känd, och det vill jag inte bli om alla andra vill bli det. Folk gör vad som helst ... och det äcklar mig.

Men det ska ändå bli kul att titta på Idol, för varje år finns det en eller två personer som faktiskt är riktigt bra.. Tyvärr har det de tidigare åren varit folk som varit riktigt dåliga, med i finalfältet. Men där hoppas jag att det blir en ändring nu, med den nya juryn. I ett så stort program som Idol, så ska det inte finnas plats för falsksång i topp-10. Det är orimligt hur snygg personen i fråga än är, och hur stark utstrålning han/hon än har. MAN SKA KUNNA SJUNGA RENT om man ska vara topp-10 ... Det är iallafall min åsikt.


Ni kanske tycker att jag klagar lite väl mycket nu men ... alla ni som INTE är tondöva, vet vad jag pratar om. Det gör fysiskt ont i öronen när folk sjunger orent. DET GÖR ONT!


Ni kommer få en hel del åsikter om Idol 2008 framöver..
Mycket Nöje!

//Cariñoso


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0