Jag borde sitta i IDOL-juryn

Ja ... för jag tror på största allvar att jag hade gjort det så jävla mycket bättre. I det hela gör inte juryn ett dåligt jobb, men ibland är deras åsikter ute och vandrar uppe i det blå. Och självklart ansér jag att mina åsikter är dom som faktiskt är korrekta.
Idag var det dags för det första kvalprogrammet.

Victoria Dogan - Secret love
Det lät osäkert och stundtals väldigt falskt. Väldigt konstigt låtval också.

Loulou Lamotte - I wanna dance with somebody
Jag diggar Loulou.. Får hon bara mer kontroll på rösten så kan hon bli riktigt bra. Men detta var fel låtval för henne. Den här låten kräver en röst med riktig power i.. och det har tyvärr inte hon. Däremot blir man glad av att titta på henne, skön utstrålning.

Alice Svensson - Beautiful disaster
Fin låt, aldrig hört den förut. Alice har en riktigt fin röst som har kapacitet att bli hur bra som helst. Skön utstrålning hon också, lite för mycket tics dock .. en massa onödiga huvudrörelser bland annat som hon gärna får ta bort.

Jenny Karevik - License to kill
Det absolut konstigaste låtvalet ikväll och tonarten var alldeles för hög för henne. Laila kommenterade och sa att hon gillade det hesa i Jennys röst men jag håller absolut inte med om det. Hon har inte en sån där skön hes röst som vissa andra har. Hon har en nerverande hes röst som hon får i och med att hon tar i helt fel. Hon kommer ha haft sönder sin röst totalt inom en fem-års period om hon inte ändrar sitt sätt att sjunga.

Sepideh Vaziri - I will survive
Riktigt skön röst. Skönt med en tjej som kan ta i, och faktiskt får det att låta bra. Bra låtval.

Yasmina Simic - What a wonderfull world
Fin röst men den är ganska intetsägande. Hon skulle förmodligen aldrig palla en låt i up-tempo och då lär hon inte hålla i Idol.

Anna Bergendahl - Time after time
Jag vet att absolut alla har satt upp henne på en pedestal pga hur himla duktig hon är. Men kvällens framträdande var inge bra alls. Hon sjunger falskt på för många ställen och hon låter fruktansvärt osäker när hon sjunger.
Hon måste tuffa till sig litegrann och lära sig att inte sjunga falskt för hon förstörde min absoluta favoritlåt, fast då med Eva Cassidy.

Linda Pritchard - All the man that I need

Det låter inge bra i de lugna partierna, men när det blir lite mer up-tempo (i refrängen) så har hon ju en riktigt bra röst. Skön utstrålning, bra på scen men hon måste skärpa till sig.


Så vem var bäst ikväll?
Alice var bäst. Hon har en riktigt mysig röst som man blir glad av att lyssna på men även Sepideh var riktigt riktigt bra. Fan vilken röst.

Vem åker ut?
Yasmina Simic har sjungit sin sista lugna låt.


Imorgon är det killarnas tur. Jag lär nog inte vara nå mer positiv då... Men jag kan ju ha fel=)

//C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0