Kaos



J
ag sitter i vårt vardagsrum, i röran, i kaoset, i det tredje världskriget och inser att det är svinigt svårt att hålla rent. "Ta undan direkt efter att du är klar med det du tagit fram" hör jag smarta människor säga, men fullt så enkelt är det inte.. eller så är det just så det är. Visst skulle väl även röriga jag kunna lära mig att ta undan direkt när jag använt något, men det har en tendens att alltid dyka upp något precis när jag tänkt ta undan grejerna. "okej dags att ta undan, ooooj min strumpa sitter snett, ska bara fixa till det" .. "okej dags att ta undan men .. titta nu börjar ju den där tv-serien som jag absolut inte får missa"... "okej dags att ta undan men.. ja just det, jag skulle ju skicka iväg ett sms till den där vännen jag inte har hört av mig till på länge"... Och sen blir saker liksom aldrig undanplockade..

Jag och min kombo (två polare delar lägenhet) storstädade för kanske 3-4 dagar sedan .. och just nu ser det ut som att vi aldrig någonsin har städat. Hur kan det komma sig? Förmodligen för att hon är lika dålig på att ta undan efter sig som jag är. Men jag antar att det bara är att lära sig.



Nu ska jag gå och plocka undan lite... eller just det.. jag måste ju ringa ett telefonsamtal

/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0