Pennan flödar


För att bli av med känslor och annat jag bär på så måste jag skriva. Jag vet ärligt inte vad jag skulle ta mig till om jag inte fick skriva precis när jag vill. Oftast blir det låttexter och dikter. Om de är bra eller inte är egentligen oväsentligt men det är klart man heller inte tackar nej till en komplimang.
Men ibland räcker inte orden till för att beskriva vad jag känner och det är då jag sätter mig vid pianot och låter fingrarna bestämma melodin som i sin tur beskriver mina känslor enda in i ryggmärgen. Det finns inget som kan få mig att stänga av omvärlden så drastiskt och utan att minsta ljud tränger in som just min tid framför ett piano kan göra.

Det finns många låtar som jag önskar att jag hade skrivit innan någon annan hunnit både när det gäller dess texter och melodier.

En av dem är Simon & Garfunkel med låten "Bridge over troubled waters". Fy tusan vilket mästerverk det är.



Nu ska jag gå och skriva en låt, som kanske någon annan någon gång önskar att den hade skrivit.
/C


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0