Saw 6



Jag är inte överförtjust i skräckfilmer.. visst det finns vissa som är bra..(japanska versionerna av The Grudge och One missed call t ex) Men oftast blir jag för rädd för att ens kunna ta in hur bra de är.
Men är det några skräckfilmer jag gillar så är det "Saw-filmerna" .. De har lagom mycket läskigheter, lagom mycket blod och smärta och lagom mycket psykologi för att jag ska tycka att de är riktigt bra.
Idag såg jag Saw 6 och den var tyvärr inte lika bra som de föregående. Den var helt okej men slutet blev jag mycket besviken på.. I de senaste fem filmerna så har man alltid fått en förklaring i slutet på filmen som gjort att man fattat allt, men i denna film förstod man inte mycket alls, förutom att det definitivt kommer komma en sjunde film så småningom.. vilket var rätt trist..
De andra har ändå slutat på så sätt att det kunnat varit den sista filmen.. Men den här filmen slutade så att man förstår att det kommer en fortsättning.

Sen kändes den här filmen inte lika ångestfylld som de tidigare filmerna.. Vilket självklart är ett minus. "Åh vad bra den var! Så jävla uttänkt!!!" .. har jag sagt varje gång jag sett en Saw-film.. men denna gången var det mer.. "What?"... så.. sammanfattningsvis så kan jag säga att den är helt okej men inte mycket mer än så, tyvärr.


Betyg:



Nu ska jag gå och drömma mardrömmar om Jigsaw.
/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0