skriva, skriver, skrev


Skrivandet har alltid varit ett sätt för mig att få ut det jag har inom mig. Tyvärr har jag de senaste 1½ åren haft en rejäl svacka vad gäller skrivandet, i alla fall om man jämför med tidigare.
Fram till i slutet på år 2007 så gjorde jag minst (!) en låt i veckan. Under 2005 och 2006 var jag mer kreativ än någonsin tidigare och ibland kunde jag göra flera låtar på en och samma dag. Men i början på 2008 så hände något och både skrivlusten, skapandelusten och sånglusten försvann. Jag vet än idag inte vad det berodde på. En dag så fick jag helt enkelt inte längre ned mina tankar på papper. Helt plötsligt så ville min hjärna inte längre skapa några melodier. Under 05 och 06 gjorde jag ca 150 låtar, under 08 gjorde jag 7 st.
Vissa dagar kunde jag sitta med en penna i handen och stirra på en pappersbit i timmar, utan att få ner ett enda ord. När man är van att vara en kreativ person så lär man sig relativt fort att man även måste använda denna kreativiteten för att helt enkelt må bra. När min kreativitet försvann så gjorde även mycket annat inom mig också det.

Jag vill inte bli allt för melankolisk så det jag vill få fram är att detta året så har min kreativitet och min skrivarlust sakta börjat smyga sig tillbaka. I år har jag gjort ca 30 låtar och det är visserligen en droppe i havet om man jämför med för några år sedan men om man jämför med 2008 så är det ett stort steg i rätt riktning.
Och idag hände det...det som jag verkligen har längtat innerligt mycket efter...Den 19 december 2009 så satte jag mig ned för att göra en låt.. fingrarna rusade över tangentbordet och inom 10 minuter så var låten klar, både text och melodi .. men inte nog med det.. Efteråt kände jag, för första gången på flera år. En riktig äkta glädje inombords, en känsla som gjorde att jag kände harmoni i hela kroppen. Jag lyckades skapa en låt jag blev riktigt nöjd med.

JAG ÄR SÅ OTROLIGT GLAD!!!=)


Nu ska jag bara sitta och le resten av dagen.
/Cariñoso

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0