Barnstjärnor

I USA är fenomenet barnstjärnor något stort. Man ska helst bli känd så tidigt som möjligt och publiken jublar åt dessa barn som har sådana talanger, men likväl gottar vi oss i deras öden senare när de är knarkare som förgäves försöker få bra roller. Jag tror inte det är bra att bli känd för tidigt, jag tror inte det är nyttigt. Just därför att det helt enkelt inte är ”normalt” att vara känd.. om ni förstår hur jag tänker.

Hur som helst så ska jag inte gotta mig i fd barnstjärnors öden utan snarare bara visa hur de ser ut nu för tiden, för sånt är ganska roligt. Det är intressant att se människor växa och se hur deras utseende förändras med åren. Egentligen oavsett om de är kända eller inte. Men hur som haver. Här kommer lite fd. barnstjärnor.




Han var med i Mio min Mio... Nu senast såg vi honom i The Dark Knight. Det har gått bra för honom. Christian Bale.


Genombrottet kom med E.T, Drew Barrymore började sen knarka men kom tillbaka och är nu stor skådespelerska.


Blev stjärna efter Ensam Hemma. Knarkade sönder sig och har väl knappt varit med i en film sen dess. Macaulay Culkin


Mycket begåvad barnskådis i Sjätte Sinnet och Pay it Forward bl a. Nu ser man honom mer sällan. Haley Joel Osment


Extremt söt som liten, var med i Stuart Little, Jerry Maguire mfl. Idag, inte lika söt, och nästintill okänd. Jonathan Lipnicki


Ni minns väl Bosse från Alla vi Barn i Bullerbyn? Henrik Larsson heter han och är i dag film- och tvproducent.


Alla barnstjärnor kanske det inte går åt helvete för.. Men för många dessvärre.

/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0