Melodifestivalen Deltävling 2



Då var det dags igen! Melodifestivalen deltävling nr 2.
Det var mindre sura toner i denna deltävlingen och rent generellt var det helt enkelt bättre. Och så här tyckte jag om de olika bidragen.


1. Lilli & Sussi - Show me heaven
Det märks att det var 20 år sedan dom var på en stor scen senast för de låter båda väldigt nervösa och jag kan inte påstå att någon av dom sjunger så där väldans bra. Men låten är en äkta sclagerlåt och refrängen sätter sig direkt. Bidraget får även ett plus för att den hade en höjning och ett snyggt slut.

2. Lasse Lindh & Bandet - Jag ska slåss i dina kvarter

Helt okej låt fast ganska intetsägande. Jag stör mig fruktansvärt på att Lasse Lindh viskar fram orden och inte håller ut tonerna.

3. Jennifer Brown - Never been here before
Jennifer Brown har bra röst när hon väl får till den. Ibland blir det lite surt och dessutom andas hon för högt och för ofta. Sen är det en nackdel att hon inte har någon utstrålning för fem öre.

4. H.E.A.T - 1000 Miles
Sångaren har riktigt bra röst. Denna låten är 500 ggr bättre en låten The Poodles sjöng för några år sedan. Poppig hårdrock kanske inte är sådär jätteattraktivt men jag tycker att den här låten håller och att den faktiskt är riktigt bra. Jättesnyggt gitarrsolo och riktigt snygg höjning. Minus för det lama slutet dock.

5. Markoolio - Kärlekssång från mig
Jag ska säga något jag säger ofta.. Om Du Inte Kan Sjunga, HÅLL KÄFTEN!. Markoolio är ingen sångare, han sjunger falskt i varannan ton han tar. Melodin var mysig men texten var helt totalt värdelöst. Och sen fattar jag inte varför en fet gubbe i rymddräkt kom upp från pianot helt plötsligt?!

6. Amy Diamond - It's my life
Problemet jag har med det här numret är samma problem som jag hade med hennes bidrag förra gången hon var med. Verserna är för låga för henne! Hur kan upphovsrättsmännen inte höra att det är för lågt??? HÖJ FÖR FAN!
Annars så är det en helt okej låt, tyvärr låter Amy lite ansträngd när hon sjunger. Däremot får hon ett fetstort plus för hennes utstrålning och glädje. Man blir helt glad så fort hon går upp på scen.

7. Cookies n' Beans - What if
Konstig mixning på mickarna eller musiken i huvudtaget. För mig lät det endast grötigt.

8. Måns Zelmerlöw - Hope & Glory
På något sätt känns det som att den här låten är influerad av irländsk popmusik. Men det behöver inte alls var negativt. Jag tycker att den här låten är riktigt bra. Dock tror jag inte den klarar sig lika bra utomlands som jag tror Cara Mia skulle ha gjort. Men som sagt, bra låt och snyggt stick.



Förra veckan när jag skulle gissa på vilka fem bidrag som skulle gå vidare så lyckades jag bara pricka in 2 rätt. Men denna veckan lyckades jag få 5 av 5. Rätt bra om jag får säga det själv=)

Måns Zelmerlöw
Lilli & Sussi
H.E.A.T
Amy Diamond
Cookies n' Beans

De fem gick vidare och av dom gick Måns Zelmerlöw och H.E.A.T till final och Lilli & Sussi och Amy Diamond till Andra Chansen. Helt rätt enligt mig.

Mer Melodifestival om en vecka!=)
Puss och kram/ C


H.E.A.T och Måns Zelmerlöw

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0