Fredrik Ljungberg öppnar för blågult



Fredrik Ljungberg nämner i en artikel i Aftonbladet att han kan tänka sig att återvända till landslaget. Han säger: " Om de får jättemånga skador och de verkligen skulle behöva någon så är det klart att jag kan hjälpa till".

Snälla Fredrik Ljungberg, tänk inte ens tanken.
För hur många skadade landslaget än har i framtiden så finns det faktiskt bättre fotbollsspelare man kan ta in i ett nödläge. För om sanningen ska fram så har Fredrik Ljungberg inte spelat bra fotboll på ganska så många år.

Jag minns när han hade rött hår och precis hade gått över till Arsenal, då var han en bra fotbollsspelare som jag och mina vänner då tävlade om att få "vara" när vi spelade fotboll på gatan utanför våra hus. Men det var många år sedan.
Fredrik Ljungberg har varit en riktigt bra spelare och det förstår man kanske främst när man läser att han blivit utvald till Sveriges bästa mittfältare sex gånger, 1998, 2001-2005 och även att han fått guldbollen två gånger: 2002 och 2006. Men den tiden är förbi och efter 2006 så har människan inte spelat en enda bra match, i alla fall inte i mina ögon.
I EM 2008 så störde jag mig på honom så fort han rörde bollen och varför gjorde jag det? För att han tappade bolljäveln så fort han fått tag i den.

Fredrik Ljungberg VAR en bra fotbollsspelare men han ÄR INTE det längre.


Henrik Larsson gjorde comeback i landslaget förra året men han har ju å andra sidan något att tillföra laget. Henrik Larsson är 37 år men kämpar fortfarande som han vore 25 år och så länge han gör det så får han för mig gärna fortsätta tills han är både halvt blind och döv.

Men någon Fredrik Ljungberg vill varken jag eller någon annan ha tillbaka i landslaget eftersom att han helt enkelt inte tillför något.

Sen när jag ändå är inne på landslaget så kan vi ju kassera Anders Svensson också som inte gjort något vettigt på flera år förutom ett bra skott någon gång ibland.

/C


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0