Gröna palmer och vita stränder



De allra flesta svenskar spenderar hela vinterhalvåret med att drömma sig bort till fjärran länder där sol, gröna palmer och vita stränder är ett faktum. De som har pengarna och tiden åker iväg på dessa resor medan vi andra får hålla oss fast vid drömmarna. De allra flesta blir glad av värme och sol. Vissa forskare sträcker sig till och med så långt att säga att människor behöver värme och sol för att inte bli helt deprimerade, och kanske är det så.

Som en 21-årig arbetslös tjej så får man nöja sig med det lilla och det lilla i det här fallet var idag när jag skulle gå ett ärende till banken. Efter ett halvårs kyla så klädde jag mig i vinterjacka och mössa men när jag kom ut ur lägenheten gick jag in i en vägg av värme. Det var 9 grader ute vilket kanske inte låter sådär jättevarmt men när det varit ca 3 grader och under, det senaste halvåret så känns 9 grader som värsta Barbadosvärmen.
Solen lyste, fåglarna kvittrade och jag insåg att jag imorgon kanske kan ta fram vårjackan. Det gjorde mig glad. Ibland är det, det lilla som gör det.

Fast det är klart, jag skulle inte tacka nej till en gratis Thailandsresa om en sådan dök upp.

Nu ska jag gå och dansa till La Voix på mitt icke dansanta vis.
/c

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0