Tänk om man vore MacGyver...



När jag var liten så var MacGyver ett av mina absoluta favoritprogram. Även fast jag idag inser att den tv-serien är skitdålig så var jag som liten så otroligt exalterad varje gång det gick. Adrenalinet pumpade i kroppen och man undrade alltid ”ska han klara det denna gången eller inte?”. Självklart klarade han sig varenda gång men det tyckte man ju bara var bra.


Det jag var mest imponerad av var att han kunde uppfinna världens coolaste vapen med hjälp av en ståltråd och lite bomull eller tänka ut världens flyktväg genom att använda sig av en tunna, lyftkran och skosnören. ”HUR SJUTTON GÖR HAN?!?” tänkte jag varje gång med hakan nere i golvet.


Även fast jag idag som tidigare nämnt tycker att serien rent ut sagt är skitkass så kan jag inte låta bli att drömma lite att jag var som honom just p g a hans uppfinningsrikedom.


Tänk själv om man hamnade på en öde ö tillsammans med en vän utan någon mat och utan någon chans att räddas på väldigt länge.. och sen kunde man bara säga till sin vän ”hämta lite bark, ett par kokosnötter och finmalen sand”. Och ett par timmar senare så har man med hjälp av de tre sakerna skapat sig en snabbmatsrestaurang! Eller om man med hjälp av två stenar och en död apa skapade en motorbåt! Haha det vore ju hur grymt som helst!

 

Men ja jag vet, det kanske bara är drömmar, men erkänn det vore ballt?

 

Nu ska jag gå och uppfinna något som kommer få alla att tappa hakan...
/C


Kommentarer
Postat av: Anna

Du får dock inte glömma att slänga in gemet i ekvartionen. MacGyver fixar allt med ett gem och lite tuggummi. Now that's a real man :P

2009-09-15 @ 02:32:41
URL: http://xanthia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0