émincer cocotte


Under en stor del av mitt liv har jag hatat att laga mat, det är ju liksom inte speciellt kul.. Oftast lagar man ju bara för att man måste. Vore jag miljonär så skulle jag äta ute varje dag. Men på senare tid så har jag kommit på att det är ganska kul att laga mat om man lagar nya maträtter, sådana man inte prövat på förut. Ibland blir ju inte resultatet så bra men ibland när man väl lyckas så blir man faktiskt ganska glad.

Idag gjorde jag köttfärsgratäng. Jag brydde mig inte om att läsa något recept utan körde mest på känsla, vilket jag tycker är roligast. Det blev faktiskt rätt gott. Vissa tycker att man ska följa recept till punkt och pricka så att det blir "rätt", men det är väl inge skoj? Min roomie Linas kille blir arg varje gång Lina ska koka ägg.. av den enkla anledningen att när han frågar hur lång tid hon tänkt ha i äggen så svarar hon alltid "jag går på magkänslan".. Inget tidtagande där inte. Men äggen blir alltid bra, så kanske är inte recept så himla viktiga? Om man nu mot allt förmodan måste ta reda på något så finns ju alltid mamma en signal bort=)



Så här såg köttfärsgratängen ut när den var klar, lite halvbränd i kanterna men det har nog ingen dött av=)

Helgen kommer bestå av kalas för min andra roomie Nikki som fyller 2 år och sen blir det vänner och Melodifestivalen och jag kommer sitta och tänka och tycka som vanligt. Lovely!


Må väl!
/C

Kommentarer
Postat av: Em

Ser fram emot dina festivalreflektioner, det brukar alltid vara kul läsning ;)

2010-02-05 @ 08:48:02
URL: http://parentes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0