I'm back!


Så där ja.. nu är jag tillbaka igen, kände att det var dags. Ska nog pimpa upp bloggen också.. men det tar jag om några dagar.


Dagen har bestått av fika på Johanssons, vilket händer ganska så många gånger på en vecka.. typ.. sju. Fast det ska bekännas att de senaste 2-3 veckorna så har vi knappt fikat alls, vilket det naturligtvis får lov att bli ändring på.

Det roliga med Johanssons är deras kaffe... det kanske inte låter sådär superroligt och det är väl kanske inte kaffet i sig som är roligt, utan själva smaken. Ena dagen är det så svagt att man tror att koppen består av 5% kaffe och 95% brunnsvatten, nästa dag är det så starkt att man tror att en hel colombian följt med i processen att krossa bönorna (vilket jag är mycket medveten om att Johanssons inte själva gör).. och en dag smakade kaffet whiskey.. Det var som att någon i köket tänkt att "nu j-vlar ska vi få fart på gästerna, dags att spetsa!".. behöver kanske inte tala om att det inte var så gott.

Men Johanssons är trevligt, jag gillar stället.. Inte för att kakorna eller bakelserna är överdrivet goda eller priserna speciellt bra.. kaffet lider av schizofreni.. ibland är stället totalt tomt och ibland är det som att befinna sig på ståplats under en schysst rockkonsert.. Men... Johanssons har de skönaste fåtöljerna ever! Jag skulle kunna sitta där i en månad i sträck...Om jag hade nå vettigt sällskap givetvis. Men de där fåtöljerna är verkligen guld värda. I like.

Ska också berätta att jag och min roomie vann 1600 spänn på poker idag.. Swaaaajt=)


Ha det fint!
/C



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0