Melodifestivalen Delfinal nr 4

Denna delfinalen var mycket bättre än de tidigare. Jag skrattade flera gånger för en gångs skull.
Så här tyckte jag om bidragen.


1. Sibel - Stop
Jag har tidigare ogillat Sibel starkt, inte tyckt on sjungt speciellt bra och att hon haft alldeles för gäll röst. Men idag var hon bättre än tidigare och låten gillar jag skarpt, speciellt refrängen. Men jag undrar vad sjutton hon hade på sig, det såg ut som att en blomma höll på att spy upp henne.

2. Py Bäckman - Magisk stjärna
Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om det här... förutom att det sög, på alla sätt möjliga.

3. Neo - Human frontier
Som en polare sa till mig, "han är som en dålig version av Mika".. och det säger ganska mycket om vad även jag tycker. Lite halvjobbigt att mer än halva låten går i falsett speciellt när han inte behärskar det galant. Men låten var rätt svängig, så plus för det.

4. Lovestoned - Thursdays
Halvtaskig reggaeinspirerad låt som var fruktansvärt tjatig. Har inte mycket mer att säga.

5. Anna Bergendahl - This is my life
Jag har haft svårt för Anna sen hon var med i Idol, hon känns så fake på något sätt, dessutom gled hon ofta på tonerna så det blev surt. Men detta bidrag framförde hon galant och även fast jag fortfarande inte tål henne så var hon riktigt bra och låten var riktigt bra den också. Lätt bäst ikväll.

6. Pernilla Wahlgren - Jag vill om du vågar
Typ den enda låten i år som låter som en riktig schlager. Låten är väl helt okej men jag har svårt för Pernilla och den har absolut inte ens 1 % chans att lyckas utomlands.

7. Noll Diciplin - Idiot
Extremt dåligt försök att låta som Green day eller något liknande band. Sångaren sjöng hemskt och allt blev bara töntigt. Texten var katastrofalt dålig.

8. Peter Jöback - Hollow
Ingen jättebra låt.. och Peter Jöback som annars har en underbar röst, lät ansträngd när han sjöng. Men låten var väl helt okej.


Så här tyckte jag att slutresultatet skulle bli:


1. Anna Bergendahl - This is my life (Globen)
2. Sibel - Stop (Globen)
3. Peter Jöback - Hollow (Andra chansen)
4. Neo - Human frontier (Andra chansen)

Så här blev slutresultatet:

1. Anna Bergendahl - This is my life
2. Peter Jöback
3. Neo - Human Frontier
4. Pernilla Wahlgren - Jag vill om du vågar


Bästa delfinalen hittills om man ser till skämten, men förmodligen den sämsta generellt om man ser till bidragen. När Christine Meltzer spelade Malena Ernman så skrattade jag så jag fick tårar i ögonen vilket är ett väldigt stort plus. Jag tycker det har varit väldigt låg standard på både programledarna och bidragen i år vilket är en besvikelse. Nästa vecka är det dags för Andra chansen, spännande.

/C

Kommentarer
Postat av: storkysin

Hoho, jag har missat fjärde delfinalen, men vem behöver höra låtarna när man har dina kommentarer!!

2010-03-01 @ 09:35:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0