OS-invigningen

Som väntat satt jag uppe hela natten för att kolla på invigningen av Vinter-OS. Invigningen fick mycket kritik men jag tycker att den var bra, rent av ashäftig. Jag tycker det var intressant, roligt och ballt. Det enda negativa jag har att säga är att de flesta artisterna sjöng playback, vilket jag personligen tycker är rätt dåligt. Men K.D. Langs version på låten "Hallelujah" var sagolikt vacker och i yttersta perfektion, playback eller ej. Mäktigt.

Det blev ett ganska stort missöde i och med att elden skulle tändas, men det är sånt som händer och jag tycker inte man ska vara för hård mot arrangörerna. Det var en häftig show som sprudlade av glädje och det är väl ändå viktigast?

Ikväll ska jag sitta bänkad framför teven och se när damkronorna spelar sin första match, spännande. Men innan dess blir det självfallet Melodifestivalen.. Sen blir det nog lite skidskytte också, det gäller ju att heja på våra svenskar.


/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0