Topp 100 på 00-talet
1. José Gonzalez - Heartbeats
Det finns ingen låt som berört och berör mig så mycket som den här. Till skillnad från många andra tycker jag att den här versionen är femtusen gånger bättre än originalet med The Knife.
2. Anna Ternheim – Shoreline
Först älskade jag låten. När jag sedan såg henne uppträda med låten när hon var förband till Kent år 2005 så älskade jag den ännu mer. Den är underbar från början tillslut och än en gång femtusen gånger bättre än originalet.
3. The Roots - The Seed 2.0
Texterna kanske inte hör till en av de bästa i världshistorien men melodin i låten och hela arrangemanget är fantastiskt! Jag tröttnar aldrig på den här låten.
4. The Noisettes – Never forget you
Sjukt skön låt som trots det faktum att den är hyfsat ny, etsat sig fast i min hjärna.
5. Mando Diao – Long before rock ‘n roll
Riktigt bra låt som man kan lyssna på hundra gånger i sträck utan att tröttna. Den är ännu bättre live dessutom.
6. Regina Spektor – Samson
Låten berör mig otroligt mycket och både melodin och texten är fullkomligt briljant!
7. Coldplay – Speed of sound
Coldplay har säkert fem låtar som definitivt kunnat placera sig på topp-100 men detta är en av deras starkaste låtar.
8. Tiger Lou - Horatio
Underbar låt som jag älskat sen första gången jag hörde den. Texten är sjukt bra.
9. Anthony & the Johnsons - Hope there’s someone
Detta är den enda låten som bara genom att vara vacker, har fått mig till tårar. Det säger rätt mycket.
10. Glasvegas – Geraldine
Grym låt som har ett av de bästa intron jag hört. Låten är perfekt på alla sätt och vis.
11. Sister Hazel – Everybody
12. Gary Jules – Mad world
13. Black Eyed Peas – Where is the love
14. Kent – Socker
15. Lars Winnerbäck – Elegi
16. Frida Snell – I’ll be thinking of you
17. Coldplay - Fix you
18. Damien Rice - Cannonball
19. TRUSTcompany – Downfall
20. Thriving Ivory – Hey lady
21. John Mayer – The heart of life
22. Nofx - Cool And Unusual Punishment
23. Mad Caddies – Just one more
24. Mando Diao – God knows
25. Joshua Radin – I’d rather be with you
26. Mew – Am I wry, no
27. Nofx – Falling in love
28. Kent - M
29. Lykke Li - I’m good I’m gone
30. The Killers – When you were young
31. Teddybears Sthlm – Yours to keep
32. Michael Buble - Everything
33. Hot Hot Heat - Bandages
34. The Kooks – She moves in her own way
35. Oasis – Stop crying your heart out
36. Coldplay – Viva la vida
37. Paramore – Misery business
38. User of a common name – Do you
39. Arctic Monkeys – I bet you look good on the dancefloor
40. Foo Fighters – Times like these
41. Chester See – God damn you’re beautiful
42. Eskobar feat. Heather Nova - Someone new
43. Letters To Cleo – I want you to want me
44. The Magic Numbers – Forever lost
45. Outkast – Hey ya!
46. Nightwish – Nemo
47. Milburn – Lipstick licking
48. The Killers – Mr. Brightside
49. Sahara Hotnights – Hot night crash
50. The Hives – Walk idiot walk
51. Two white horses - Good times are gone forever
52. Eminem – Stan
53. Sister Hazel – Change your mind
54. Jack Mcmanus - Bang on the piano
55. Familjen - Det snurrar i min skalle
56. Sugarplum Fairy – Escapologist
57. The Killers – Somebody told me
58. Alkaline Trio – The Poison
59. Millencolin - Mooseman's Jukebox
60. The Hellacopters – Toys and flavours
61. The Sounds – Rock ‘n’ roll9
62. Pink – Who knew
63. Rihanna – Disturbia
64. John Mayer – Waiting on the world to change
65. Mando Diao – You can’t steal my love
66. Lady Gaga – Pokerface
67. Agnes – Release me
68. HIM – The funeral of hearts
69. Laleh – Hide away
70. Kent – Vinternoll2
71. The Killers – Somebody told me
72. Oasis – Little by little
73. Eve feat. Gwen Stefani – Let me blow ya mind
74. Lars Winnerbäck feat. Miss Li – Om du lämnade mig nu
75. Amy Macdonald – This is the life
76. Nofx – Medio-core
77. Coldplay – Life in Technicolor II
78. Millencolin – Ray
79. The Hellacopters – I’m in the band
80. Sahara Hotnights – On top of your world
81. Missy Elliott – Work it
82. The Strokes - Razorblade
83. Kleerup feat. Robyn - With every heartbeat
84. The Strokes – Hard to explain
85. Lily Allen – Not fair
86. Linkin Park – My december
87. Timbuktu – The botten is nådd
88. Looptroop – The struggle continues
89. Alkaline Trio – Mercy me
90. Peter, Björn And John – Young folks
91. Håkan Hellström – Känn ingen sorg för mig Göteborg
92. Mando Diao – How we walk
93. My Chemical Romance – Welcome to the black parade
94. John Mayer – I’m gonna find another you
95. Linda Sundblad – To all my girls
96. Vapnet – Kalla mig
97. Brick Lace – Love is wicked
98. Cascada – Everytime we touch
99. Billie The Visions & The Dancers – Good and bad
100. Raymond & Maria – Ingen vill veta vart du köpt din tröja
Sätt igång Spotify och börja lyssna igenom listan=D
Tack för listan! Nu kör jag Never forget you med The Noisettes i Spotify och måndagsmorgonen blev bättre!