Melodifestivalen Final Resultat



M
elodifestivalen är avklarad och vinnare blev Anna Bergendahl - This is my life, vilket jag tycker var helt rätt. Jag var ju inte så där jätteduktig på att gissa.. jag fick bara två rätt.. Jag gissade rätt på vem som skulle vinna (vilket kanske är viktigast) och sen vem som skulle komma sist. Så här ser hela resultatlistan ut:

1. Anna Bergendahl - This is my life

2. Salem Al Fakir - Keep on walking

3. Eric Saade - Manboy

4. Darin - You're out of my lif
e

5. Timoteij - Ko
m

6. Andreas Johnson - We can work it out


7. Ola - Unstoppable


8. Jessica Andersson - I did it for love


9. Peter Jöback - Hollow

10. Pernilla Wahlgren - Jag vill om du vågar


Jag måste säga att finalen var bättre än alla delfinaler tillsammans rent showmässigt. Mellanaktsnumret med alla artister var riktigt bra (om än lite halvtöntigt vissa stunder). Om man ska sammanfatta detta Melodifestivalår så har det varit ganska dåligt, låg kvalité liksom. Programledarna var väl helt okej rent programledarmässigt men deras humornivå var ganska så nollställd. Som vanligt så vann rätt låt (enligt mitt tycke) vilket alltid är trevligt. Sen så var övriga placeringar katastrofala och jag är fortfarande sur över att Pauline inte kom till final.

Nu ser vi fram emot Eurovision Song Contest där jag som vanligt tror att Sverige faktiskt har en chans att få en bra placering.

Adios!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0