Melodifestivalen - Final


Äntligen är det dags för grand finale i Melodifestivalen. Att tippa hur det går är otroligt svårt givetvis men jag ska försöka göra mitt bästa.

Så här tror jag att slutresultatet kommer bli:


1. Anna Bergendahl - This is my life
Jag tror att svenska folket blir berörda ända in i ryggraden av det här bidraget och det här min personliga favorit. Om Anna kan leverera lika bra som hon gjorde sist är den här låten en given etta.

2. Timoteij - Kom
Jag tror att det här bidraget gör en riktig skräll och tar sig upp på andra plats. Jag tror att melodin och dessa fyra tjejer passar folket i smaken.

3. Salem Al Fakir - Keep on walking
Salem är ju trots allt Salem och han har ju visat sig tidigare vara mycket populär hos det svenska folket. Personligen tycker jag inte låten är lika stark som tidigare låtar han släppt men jag tror ändå den tar sig upp på en tredjeplats.

4. Jessica Andersson - I did it for love
Det här är en låt som jag tror har växt hos de flesta inklusive mig själv. Jag tror låten har gynnats av att har varit med i Andra chansen, så att låten just fått chans att växa.

5. Eric Saade - Manboy

De tonåringar som egentligen kanske skulle rösta på Darin, kommer idag istället rösta på det här bidraget. Up-tempo låtar brukar bli mer populära än ballader hos de yngre.

6. Darin - You're out of my life

Med tanke på hur falskt Darin sjöng i delfinalen så tycker jag han borde hamna på sista plats men tyvärr får jag ju inte bestämma och därför tror jag Darin kniper en sjätteplats.

7. Peter Jöback - Hollow
Årets kanske största besvikelse är Peter Jöbacks låt Hollow. Han har så pass bra röst att han borde fått en bättre låt där han verkligen kunde glänsa. Istället har han en låt där hans låt mest bara låter ansträngd.

8. Ola - Unstoppable
Enda anledninge till att Ola inte kommer komma sist är p g a hans trogna fans. Låten är ganska dålig och han har ett otroligt tråkigt scennummer. Ensam är inte alltid stark.

9. Andreas Johnson - We can work it out
Jag gillar inte Johnson och har aldrig gjort men jag kan erkänna att hans tidigare låtar varit betydligt bättre än denna. Det är balladernas Melodifestival i år och den här hör till en av de sämsta.

10. Pernilla Wahlgren - Jag vill om du vågar
Jag tror att folk ville ha med henne i finalen men där tror jag det tar stopp. Folk har övergett idén om att schlager verkligen ska låta schlager och även om låten säkert fiskar upp en hel del röster av folket så tror jag ändå den får en fet nolla (om det går?) av juryn. Vilket kommer betyda en härlig sista plats.



Jag är pepp, exalterad och otroligt spänd inför kvällens final. Förmodligen kommer jag ha helt fel i mitt tippande men jag har iallafall gjort ett tappert försök.


/C

Kommentarer
Postat av: Janne

Du är ju en hejare på att tippa, Anna B och Katherine Bigelow...!

2010-03-15 @ 08:07:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0